sobota 21. ledna 2012

Recenze: Zář

Autor: Alexandra Adornettová
Vyšlo: 11/2011
Nakladatel: Knižní klub
Žánr: fantasy, andělé, démoni,...
Anotace:
Do poklidného přímořského městečka Tallow Beach nečekaně přijíždějí tajuplní sourozenci Gabriel, Ivy a Bethany Churchovi. Začnou studovat na střední škole a jejich objevení vzbudí mezi místními pořádný rozruch. Odkud se vzali? Kdo jsou jejich rodiče? Proč ve všem vynikají, aniž by vynaložili sebemenší námahu? Pro jejich tajnůstkářství a nadpozemskou krásu však existuje vysvětlení: Gabriel, Ivy a Beth jsou andělé, jejichž posláním je zachránit svět, jenž se ocitl na pokraji zkázy. Do jejich životů vstupuje Zlo v podobě bezohledného a krutého spolužáka, který zatouží po Beth. V děsivém dramatu, které následuje, andělé a člověk spojují své síly v zoufalém pokusu překonat dobrem ničivé síly temnoty a zachránit milovanou kamarádku.
O autorce:
Sedmnáctiletá talentovaná australská autorka Alexandra Adornettová napsala svou první knihu Zloděj stínu ve čtrnácti letech. Alexandřiny rodiče jsou učitelé angličtiny. Jejich dcera přiznává, že byla odjakživa vášnivou čtenářkou, a její pokojík je dodnes plný hromad rozečtených knih. Alexandra žije v australském Melbourne a Zář je její první knihou, která ji vyšla v USA.
                                                     
Na Zemi byly seslány záchranné týmy andělů s cílem vrátit lidstvu jejich víru v Boha, dát jim znovu naději a lásku. Bohužel po všech válkách a nepokojích ke to více než nezbytné. Do Venus Cove, přímořského městečka, byla vyslána trojice andělů, kteří se musí vmísit mezi obyčejné lidi a pomáhat jim.
Kniha Zář od mladičké spisovatelky Alexandry Adornettové je stejně světlá jako její název. Akce a zlo se do ní vmísí až ke konci knihy, což je trochu překvapivé, protože celou dobu čekáte co se pokazí a ono nic. Jméno knihy je tedy opravdu vystihující a vzhledem k tomu, že následující díly nemají už tak světlý název (konkrétně Zásvětí a Zkáza) můžeme čekat opravdovou akci.
Konečně se můžeme nasytit těmi dobrými a čistými anděly. Už bylo na čase, protože po tom zástupu temných bytostí se objevily ty dobré. Žádní upíři, vlkodlaci a paranormálové. Jen andělé a ti temní, padlí nebo-li démoni. A také klasická zakázaná láska, která se musí postavit všem překážkám a stále držet spolu.
Gabriel, Ivy i Bethany společně při sestupu na Zem dostaly smrtelné tělo, které cítí bolest, zimu, ale také dotyky. Tito tři andělé se s jejich novým tělem musí seznámit, ale nejvíce potíží to dělá právě Bethany. Je ještě mladá a nezkušená, nemá tolik schopností jako její starší společníci. Nepostrádá ale neomezený soucit k lidstvu a díky tomu je tak jedinečná. Bathany je hlavní hrdinka této knížky a je to právě ona kdo zakusí onu zakázanou lásku. Bohužel je pro ni přichystaný velmi temný osud...
Již v první kapitole se setkáváme s Xavierem. Ano, toto jméno není zrovna pro kladného hrdinu nejvhodnější, ale Xavier jím je. Je chytrý hezký, odvážný, no prostě dokonalý. A společně s Beth tvoří hlavní pár této série. Tentokrát je ale dívka nadpřirozenou částí, což je sice neobvyklé, ale o to více jedinečné.
Pokud hledáte knihu, která vám prozáří den, donutí vás myslet pozitivněji a vzbudí ve vás chuť pomáhat ostatním, zkuste právě Zář. Konec je otevřený, nechává prostor vaší představivosti a slibuje kvalitní pokračování. Kniha se čte dobře a až na malou skutečnost, že je Beth anděl připomíná první polovina dívčí román. Pokud k nim nemáte přímo averzi, bude se vám Zář líbit. A navíc ta obálka je opravdu nádherná!
Dávám 7 bodů z 10.

6 komentářů:

  1. Kniha mi připadala opravdu jasná a naplnila mě dobrou náladou a touhou po pokračování:) musím se přiznat že uspokojila moji lepší stránku tím,že je taková světlá a je mi trochu líto že se přidá trošku víc temnoty:) Ale život taky není pohádka...

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem četla ve slovenštině a musím přiznat, že mě moc nenadchla. Asi to bylo tím, že jsem se na ní hodně těšila a čekala jsem něco víc. Počáteční románek s Xavierem byl v pohodě, ale jsem téměř u konce a pak BUM - ke všednímu románku se přidalo nadpřirozeno celou svou silou...

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu jsem dočetla ale na mě byla až moc neakční...nevím nesedla mi protože se tam nic nedělo. Hold jsem v tomhle náročnější :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Knížka byla na můj vkus moc slaďácká, celá kniha o tom byla - o jejich dokonalosti. Nechci odsuzovat knihu, ani čtenáře, kterým se líbila, ale prostě si na tohle nepotrpím :)) Doufám, že se mi zalíbí nějaká jiná o andělech ;))

    OdpovědětVymazat
  6. Hrozně se mi líbí obálka... :) Chtěla jsem si ji koupit, ale nakonec jsem se rozhodla pro jinou knihu... :D Třeba někdy jindy...

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))